< Zpět na seznam možných posilnění či prevence

Chci zlepšit: Kvalitní spánek

O co jde?

Spánek je stejně důležitý jako je příjem potravy. Spánek je relaxační fáze našeho těla, při které dochází k útlumu značné části pochodů v těle. Během spaní dochází k útlumu smyslů, naše dýchání se prohlubuje a zpomaluje, snižuje se tepová frekvence, krevní tlak i tělesná teplota. Spánek je ovlivňován některými hormony, stejně jako produkce jiných hormonů je ovlivňována spánkem.

Odoo text and image block

Co radí odborníci?

„Silná nespavost se dala u dobrovolníků vyvolat nedostatkem vitaminu B6 a nespavost spojená s ospalostí ve dne se objevila u pozorovaných s nedostatkem kyseliny pantotenové (B5). Intenzivní nervozita vycházející z nedostatku hořčíku, je spojená s neschopností spát, zatímco dodání hořčíku do stravy přináší uklidnění. Nedostatečný přísun vápníku nebo jeho špatné vstřebávání, může také způsobit časté buzení.“

                   -- DAVIS. A. 1998. Uzdravme se. Praha: Pragma, 1998. s. 331-332

Přejděte do související kategorie v obchodě

a vyberte si vhodné produkty s kvalitním obsahem.